måndag 2 januari 2017

Nytt år

Tiden går fort Och nu det nytt år. Har varit hemma nu i snart en månad. Och om jag ska summera dygnen, dagarna. Har mycket hänt. Men också att jag om kvällarna innan jag somnar legat i fosterställning. Minns inte så mycket om förgående året, minns bara att det var oerhört jobbigt. bilrock, dödsfall, sjukdomar och allt vad som kan hända.

Det har inte varit lätt vare sig för mig eller mina anhöriga. Mina barn fick ta skräp från skolan pga att jag låg inne på psykeratin. Förstår dem, inte lätt att se sin mamma så sjuk att vardagen inte fungerar. Jag har stressat, mått rejält dåligt. Inte blev det bättre då en atv min mans nära vänner slutade höra av sig pga nån felsägning. Snacka om att vara barnslig från hans sida. Trotsar som en treåring.

Inte ens nyåret kunde han skriva ett enda sms. Man undrar vad det var för en slags vän. Men hoppas att han gör likadant mot andra vänner en dag.

Hur som helst. Fokusera mig på att jobba på mig själv detta år, bli stark igen. Sen får vänner stå åt sidan. Eftersom jag behöver äkta vänner vid min sida. Vänner som ser mig och inte ignorerar.

Så välkommen 2017

Inga kommentarer: